onsdag 10 oktober 2012

Första vabben

Så nu har även vabbandet kommit till vårt hus. I söndags hade Ester feber och var hängig hela dagen och jag tror att vi alla 3 blev lite tokiga över det fina vädret ute som vi missade. Ester vill ju helst vara ute hela tiden om hon får välja.
Måndagen blev en vab-dag men då var febern borta vilket gjorde att vi fick en extra dag ihop. Vi märker verkligen hur mycket dagis betyder för Ester, men även för oss. Hon får verkligen springa loss och få ut all energi som finns i kroppen som vi inte kan tillfredsställa på samma sätt hemma även om vi försöker. Det är även skönt för oss nu när vi har en annorlunda situation hemma. Jonas får vara hemma själv på dagarna och vila upp sig. När Ester är hemma så vill han ju vara med hela tiden och Ester vill vara där han är. Jag ser på honom att efter en helg så är han ganska trött.
För min del är det skönt med en andningspaus. Jag vill inte klaga på situationen för det är egentligen ett stort i-landsproblem men det är väldigt intensivt att fixa allt och samtidigt vara väldigt låst. Jonas är till stort hjälp, han lagar all mat och tänker åt mig.  Det stora problemet är väl att vi inte har så mycket barnvaktshjälp på nära håll.
Ta bara en sådan sak som att jag ska åka och köpa ett plommonträd och plantera innan tjälen hinner före. Jag kan inte ta med mig Ester för jag måste ta bort barnstolen och fälla framsätet. Jonas klarar inte av att vara ensam med henne. Som tur är så kommer min svärföräldrar upp torsdag till måndag och det ska bli så härligt. Då ska jag dra iväg till Tant Grön, bästa stället, och äntligen köper mitt efterlängtade träd. Det bästa är ju att jag dessutom får hjälp av svärfar att gräva :)

Drömmen om ett Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar