tisdag 30 oktober 2012

Äntligen vardag

Äntligen tillbaka till vardagen. Det blev en halvt oplanerad långhelg för mig. Det började i torsdags med att jag fick åka hem från jobbet kl. 1 då Ester var lite lätt febrig. Vi hade väntat på det då hon fick 1,5-års-sprutan en vecka tidigare. Det ger ju också att med sig att jag var hemma i fredags. Igår, måndag, var dagis stängt så det var bara att vara hemma en dag till.

Helgen har varit intensiv men skön. I lördags jobbade jag i och för sig på högskoleprovet och min mamma och Thomas var här och avlastade Jonas med Ester (han är ju inte så självständig med henne än) och sen hjälpte de oss med bra saker som att byta däck på bilen, laga locket på kökssoffan och plocka ner äpplen från träden som skivades och frystes in till kommande äpplekakor.
Det är skönt att få hjälp men det är oxå skönt när alla har åkt och vi får vara själva igen.

Ester har ett konstigt humör nu för tiden, eller så har vi bara varit bortskämda hittills. Hon kan ena sekunden vara jätteglad och busa med alla och nästa sekund är hon jättegrinig och ska bara vara med mig eller Jonas. Är verkligen inte van vid den snabba växlingen.

Jag tror att vi alla tre njuter av vardagen igen. Ester blev överlycklig när jag lämnade henne på dagis i morse. Hon hoppade upp i frökens knä och klappade henne på kinden och gosade med henne. Helt underbart att se hur hon trivs där. Jonas behöver nog lite lugn och ro hemma för att vila upp sig. Han är väldigt pigg och rörlig sen olyckan men självklart tar det på krafterna med folk omkring sig hela tiden. Själv njuter jag av att vara tillbaka på jobbet och hinna läsa alla bloggar :)

Här bjuder jag på en (dålig mobilbild) från hur jag löste problemet med en klocka som inte gick att hänga upp på högskoleprovet i lördags, det hade ju varit snyggare med lite washitejp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar