måndag 10 oktober 2011

Virrvarr i försäkringsvärlden

Nu är det dags för oss att skaffa en försäkring till vår bil. Det kan ju låta konstigt eftersom vi haft den i ett år men saken är den att vi står som ägare först nu. Min styvfar arbetar på Volvo i Gbg så han har lite andra priser när han köper jämfört om vi skulle göra det. Sen måste han stå skriven på den i 9 månader innan han kan skriva över den på oss. Så nu är vi bilägare på riktigt :)
Det jag ville säga med rubriken är att jösses vad svårt det är att hitta rätt i försäkringsdjungeln. Det går ju inte riktigt att jämföra rakt av då alla erbjuder olika extratillägg. Dessutom förvånas jag över vad det kan skilja i pris. Nu är det i alla fall klart och det blev Volvia som vann. Inte billigast men vi tror ändå att det var den bästa. Det återstår att se.

Ikväll är det dags för stickkafé igen. Har inte varit där de senaste 2 veckorna så det ska bli riktigt kul. Får se hur Jonas kommer ha det här hemma då Ester helt plötsligt har tappat intresset för alla mat förutom bröstmjölk och jag kan inte få ut en droppe även om jag försöker. Tur att det kommer när Ester äter.

Trevlig måndag till er alla!
Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar