fredag 28 oktober 2011

Stackars pensionärer

Nu blir jag faktiskt lite trött på många av våra pensionärer. På morgonnyheterna idag så pratades det om att de äldre inte har samma möjligheter som övriga att hänga med i samhället då så mycket är via Internet nu för tiden. Tittar man på tv så säger programledaren att ni kan läsa mer om detta på vår hemsida och då kan inte de gamla det för de har inte tillgång till Internet. Detta gör mig irriterad. Alla har tillgång till Internet, det handlar mer om vilja. Jag förstår att det kan vara jobbigt att lära sig något nytt men det är ju ett val man gör själv. Min underbara mormor som är 80 år sitter varje dag vid datorn och surfar runt, betalar räkningar, beställer varor med mera. Allt handlar bara om inställning!!!

Så nu har jag klagat lite!!
Jag hoppas att ni alla får en underbar helg. Själv ska jag jobba på Högskoleprovet i morgon lördag och det ska bli spännande då jag inte har jobbat sen i mars och har blivit lite bekväm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar