måndag 17 oktober 2011

Härliga hösthelg

Vilken underbar helg det har varit. Inte bara vädret utan sinnet har också mått bra. Jag har dubbla känslor kring det här med att vara föräldraledig. Så det var riktigt skön med en happy helg. Det har varit mycket arbete här hemma då Jonas har grävt upp jorden vid ena gaveln för att dränera lite bättre där. Som tur är har vi inte källare utan bara en betongplatta, men det tar ändå tid när man aldrig gjort det tidigare. Själv höll jag mest till under äppelträden, dvs när jag inte roade Ester. Vi har två äppelträd som nog har funnits i många år. Det ena är Ingrid Marie och det andra är Cox Orange. Mumsiga, båda två. I år ger båda massa frukt och det är bara att plocka. I helgen har jag fyllt bananlådor med äpplen och då har jag bara plockat de från marken. Sen har vi alla fina kvar i träden som får bli veckans projekt.
Första helgen i december ska jag stå på julmarknad med mormor i Lidköping. Min tanke är att jag ska göra äpplechutney tills dess och se om det går att sälja. Ett alternativ är att bara göra äpplemos. Vi får se var det slutar.

Bara en lite del av alla äpplen

Mina fina gummistövlar som jag fick av mina syskon förra året.

Ester tyckte att det var ganska tråkigt att titta på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar