tisdag 4 oktober 2011

Bästa helgen

I helgen har vi varit hemma i Göteborg. Vet inte varför jag skriver hemma om Göteborg. Har visserligen bott i Göteborg med omnejd i många år men det var längesen. Jag tror att det beror på att min härliga familj bor där. Jag och Ester tog bilen ner i torsdags och resan gick så bra. Man vet ju aldrig hur det ska bli i förväg. Vi gjorde ett stopp hos min mormor i Lidköping och hon bjöd på nässelsoppa med förlorade ägg. Verkligen en favorit hos mig. Vi hann även med ett besök till hemmahoshanna som driver en barnloppis. Självklart blev det lite shopping.
När vi kom ner till Gbg så åkte vi till mammas jobb och väntade på att hon skulle sluta för att följa med på en vävkurs som hon är ledare för. Alltid roligt att se.
På fredagkvällen kom Jonas med tåg och sen har hela familjen umgåtts. Det var mamma och Thomas, lillebror Martin och Karin och lillasyster Elin och Markus. Vilket kackel det har varit.
Men det bästa av allt är att jag fick veta att ska bli faster i april. Jippi!!! För min bror har det alltid varit självklart att han ska ha barn och nu blir det så. Det bara spritter i kroppen på mig även fast det inte är jag som ska ha barn :)

Varje gång jag kommer hem från Gbg så blir jag alltid lite vemodig och längtar ner. Jag skulle allt vilja bo lite närmare min familj men som tur är går det över ganska snabbt. Det tar ju bara 2.57 timmar med tåg och jag får för mycket abstinens.

Utsikten när jag vaknar hos mamma (hade inget annat än en vinterbild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar