torsdag 8 september 2011

Torka

Äntligen har Jonas hittat orsaken till varför det börjar droppa in i vår hall varje gång det har regnat den senaste veckan. Så nu är det tyst. Det sköna är att det inte krävs så stor insats för att laga det, så med lite besök och hjälp från svärmor och svärfar i helgen så ska det bli bra.

Annars har jag åkt på en jobbig förkylning. Jag är inte van vid det. Sist jag var förkyld var för 3 år sen och då berodde det på ett fel på luftkonditioneringen på mitt kontor på jobbet, annars vet jag inte när jag var det sist. Men vilken skillnad det är att ha en liten tjej hemma samtidigt. Nu går det ju inte ligga i soffan och kolla på filmer och tycka allmänt synd om sig, nä då. Nu ska här lekas och bäras och sjungas och underhålla. Jösses. Självklart gick det bra men vilken skillnad. Detta gjorde att jag insåg att det är lika bra att ta tag i livet så just nu bakar jag lite bröd (vilket jag nästan gör var 3:de dag nu för tiden) och surfar runt lite för att hitta roliga prylar till vårt sovrum som Jonas målar om. Jag ska lägga in lite mer bilder när det är klart men jag funderar på att köpa dessa på IKEA och pynta med.


Olsbo ram
Fredrika tyg. Har en stor bit hemma som jag älskar men inte hittat rätt plats till förrän nu. En gardin ska det bli
Som ni ser. Nu ska det allt bli färg här.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar