tisdag 6 september 2011

Jag vill oxå!

Vissa dagar är sämre än andra. Jag hade en sådan dag i går. Jag älskar verkligen att vara med Ester på dagarna men jag känner mer och mer att jag måste få en stund och bara vara jag. Jag vill kunna sätta mig vid symaskinen i några timmar och bara sy eller ställa mig i garaget och måla någon möbel. Jag längtar efter att få färg i mitt hem. Jag har världens underbaraste sambo som gör allt för att hjälpa mig men då är det alltid något annat jag känner att jag måste göra först. Mycket hänger nog ihop med att Ester just nu vill äta superofta och är lite mer klängig. En annan faktor är nog också att jag gått ner ganska mycket i vikt efter förlossningen och kroppen orkar inte riktigt då den inte får den energin den behöver. Alla byxor hänger och jag känner mig inte fin i mina kläder längre. Ja ja, allt är egentligen fantastiskt men ni vet hur det är ibland.

I vårt hem har vi en salig blandning av möbler. Jag har aldrig kunna hålla mig till en stil. Det som felas nu är att för många av dem är i olika träfärger och det funkar inte hos mig. Det måste vara starka, klara färger blandat med trä såklart. Så här har ni några av mina kommande projekt som jag ska boka in hos mig själv under hösten.

Köptes på loppis förra året och jag kan inte bestämma vilken färg det blir men det lutar nog mot vitt
Byrån får nog fortsätta att vara som den är, den har sin charm
Gungstolen köptes på blocket i våras för att jag skulle amma däri. De hade skrapat av ganska mycket färg men inte allt. Här ska det bli något roligt
Pianot stod kvar i huset när vi tog över. Det känns fel att måla det. Får klä om pallen istället
Vi har ett pelarbord som köksbord å det ska bli vitt
Köksoffan ska bli röd. Den är nu målad med linoljefärg och det blir det igen. Den ska sen matchas med grått madrasstyg
Två stolar som bara ska slipas av så blir det nog fint med det vita bordet och röda soffan
Som ni märker får jag en rolig höst.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar