tisdag 13 september 2011

Frihet

Vilken underbar känsla jag hade i kroppen igår. En riktig frihetskänsla. Jag lämnade Ester hemma med sin pappa och drog i väg på ett stickkafé. Tidigare har jag bara varit själv någon gång när jag klippt mig men nu var jag iväg i 3 timmar och satt och stickade, fikade och pratade med trevliga människor. Det var så skönt att träffa människor som även om de har barn pratar om något annat. Självklart pratade vi barn med men det var annorlunda då alla har barn i olika åldrar. Sen var det precis lika underbar känsla när jag kom hem och fick gosa med henne igen. Min lilla trollunge.
Mitt stickprojekt nu är en liten kofta till Ester. Än så länge har det ju inte gått att ta på henne någon varm tröja för hon blir kokhet och rasande. Så jag hoppas att det ska gå lite bättre nu när vi går mot kallare tider. Koftan jag stickar är denna som jag hittat på garnstudio.se 





Själv har jag kommit så här långt, dvs framsida + ärm (ursäktar den dåliga bilden men det är grått både inne och ute idag.
   
Esters tröja
 Idag har vi premiär för babysim och det ska bli så spännande. Bara för att Ester älskar att bada hemma så vet vi inte alls hur det blir i en bassäng där det är massa andra barn och vuxna.

/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar