onsdag 26 januari 2011

Bilder

Nu har jag lånat en sladd av min kollega och tänkte lägga in lite bilder på de senaste alstren som jag gjort/gör. Då jag hela tiden blir avbruten med beställningar på handledsvärmare så är de två tröjorna nedan bara nästan klar respektive halvklar :)

Den blå ska bara sys ihop och sen ska jag virka på en kant, men det kan hända att jag väntar med tills jag vet vad det blir. Den röd/rosa får jag väl ge bort till någon annan bättre behövande om det blir en pojk :)

Nästa projekt som pågår hemma är att fixa i ordning ett av rummen. Från början såg det ut så här bortsett från att Jonas har slipat lite men det såg verkligen illa ut

och sen har det kommit upp renoveringspapp och nu när Jonas skulle börja måla med den vita färgen som vi köpt så ropade han in mig för han tyckte det såg så konstigt ut.


Inte ser det vitt ut när vi var och handlade färgen såg vi att de reade ut 4-litershinkar med vit färg. Det lustiga i kråksången är att varken jag, Jonas eller pappa som oxå var med kollade vilken färg det var utan vi tog för givet. Det som är ännu mer lustigt är att vi egentligen har tänkt att ha det grått med vita snickerier, men vi kunde inte bestämma nyans och skulle grunda med vitt så länge. Nu när Jonas har målat första gången så blir det så snyggt och i helgen ska han göra andra strykningen därefter kommer bilder på det.

Sen kommer vi till det allra bästa men jobbigaste. Nu på måndag ska de börja med vårt badrum och även bygga vår tvättstuga. Det ska bli så skönt men samtidigt jobbigt att vara utan dusch, men det är det värt. Duscha kan man ju göra lite var som helst :)

Nä nu ska jag sätta mig och sticka klart min beställning så att jag sen kan göra klart den röda tröjan.

Kram M

2 kommentarer:

  1. Bor du i Huskvarna eller? Såg att du skrev om Bra och Begagnat... Vi har ett stickcafé i Svenska Kyrkan i Hakarp (Stensholmsvägen 40) på måndagar klockan 18-20 om du är intresserad!
    Sedan tänkte jag lite på det där med dina fönster (de på bilden var ju jättesnygga!)Det finns ju frostad, självhäftande plast som man kan sätta på fönster, Ekholms färgcenter t ex, och den skulle man ju kunna skära ut ett mönster i, men det är kanske svårt att få det riktigt snyggt?

    SvaraRadera
  2. Så fina de blir - härliga färgnyanser!

    SvaraRadera