lördag 8 januari 2011

Härliga livet

Vissa dagar sitter man bara och njuter av livet. Idag är en sådan. Har inget speciellt planerat utan ska pyssla lite här hemma. Jag har stickat en halv tröja till den som sparkar runt i magen, men jag har ju gott om tid på mig att bli klar.
För ett tag sen så bestämde jag mig för att inte shoppa massa onödiga saker. Jag tänker inte införa shoppingförbud för jag tror inte på sådant. Då lockas jag bara mer. Däremot så ställer jag mig ganska ofta frågan om jag verkligen behöver detta just nu. När det gäller pyssel så jag har jag ju lådor av garn och tyg och har faktiskt börjat göra saker av dem istället. Det är faktiskt riktigt roligt. Sen mår jag så mycket bättre när jag ser att jag inte använt kortet på flera dagar.
Det är ju inte det att vi spenderar pengar, jösses, vi har ju börjat inhandla till renoveringen av vårt badrum, men det är ju andra pengar.
Så jag kan verkligen rekommendera alla att verkligen fundera på vad ni köper och fråga er om ni verkligen behöver det just nu, man mår så bra efteråt.

Hoppas att alla får en underbar helg.

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar