fredag 21 januari 2011

Bildlös

Jag undrar så var min kamera är? Jag vet att den ligger hemma, men var? Det är inte lika kul att skriva inlägg om det inte blir några bilder. Jag har snart stickat klart 2 små tröjor till pyret inne i magen. Nu behöver jag bara lära mig min overlock så att jag kan sy några byxor till. Risk för frostskador annars :)
Tröjorna jag har stickat inte så avancerade. Jag gjorde det enkelt för mig och kollade vad jag hade för garner hemma och sökte på mönster på dem på garnstudio. Eftersom jag hade en hel del fabel hemma så blev det följande tröjor fast i andra färger.

















Jag har ett litet dilemma, jag har en ytterdörr med ett fönster i som är ganska stort. Nu vill jag hitta på något för att minska insynen där och har funderat. Igår hade jag en stund efter lunch på jobbet som jag inte kände för att göra något och då satt och kollade genom lite bloggar som jag har på favoriter. På anetteshus.com hittade jag denna bild (tyvärr blev det via länk) och jag uppfattar det som att det är frostat. Frågan är om någon vet var jag kan hitta en bra schablon för något liknande? Måste nog googla runt lite efter det.
Återkommer med egna bilder när kameran behagar dyka upp igen.

/M

1 kommentar:

  1. Hej! Ja det vore kul! På torsdag är vi bortresta men på fredag hjälper jag dig gärna!! Du får gärna komma hit, det är smidigast med Elsa. Inte så långt att släpa på symaskinen iallafall :)

    SvaraRadera