tisdag 4 januari 2011

Jobb jobb jobb

Varför kan inte jag liksom alla andra förstå i god tid att det kan vara skönt att vara lite ledig ibland? Varför tycker jag så mycket om att arbete? Inte vet jag. Jag har verkligen inte varit ledigt en enda extra dag under julhelgerna och känner att jag skulle behöva det. En statlig verksamhet kräver att det är bemannat så det är svårt att komma så här sent och vilja vara ledig för då har alla andra redan passat på, men jag har lyckats få ledigt i morgon onsdag och då ska jag verkligen bara njuta. Har inte bestämt om jag ska sticka, virka eller sy.


Hade tänkt att åka till Bra och begagnat för att köpa gamla lakan med spets för att sy om till gardiner. Vi har ett fruktansvärt rum i huset som de tidigare ägarna hade till sina små flickor. Säkert en dröm för dem men jag vill inte ha det så och vi kan inte prioritera att göra det rummet just nu, det kommer i vår. Så här såg det ut när annonsen låg ute


och nu vill jag sätta upp en gardin där och det funkar inte med så mycket annat än vitt :) Då kom jag på idén med att göra en hissgardin eller rullgardin av gamla lakan. Tyvärr bor den äldre generationen i min familj för långt bort och som vanligt vill jag fixa det nu :) Vill ju göra det nu.

Min kära sambo har satt mig på en pedistal nu när jag är gravid så jag får inte göra något alls. Det är jättesvårt för mig eftersom vi renoverar en hel del och jag får inte vara med och måla eller slipa eller nåt. Det är ju en av mina stora passioner, men det är väl dumt att chansa.

Jag hoppas att ni alla får ett underbart 2011!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar