torsdag 11 april 2013

Trädgårdsplanering

Oj oj, här händer det inte mycket på bloggen. Som jag skrivit tidigare så har det varit lite för mycket för mig just nu. Främst på jobbet vilket resulterar i att jag inte har orkat eller haft lust att göra så mycket annat än att bara mysa med min familj på kvällarna. Denna vecka känner jag för första gången sen i början av september att det har vänt på riktigt. Ett skäl är att vi äntligen har fått in en vikarie för en kollega som är sjukskriven. Jag och min två kollegor har försökt få hennes arbetsuppgifter att fungera samtidigt som våra egna och det har varit lite kaotiskt.

Men lite kul saker har jag ändå gjort under tiden och en av de roligaste är att jag under hela våren har gått en trädgårdsplanerarkurs varje onsdag. Jag njuter så otroligt de två timmarna varje vecka när jag kan sitta och skissa och planera. Just nu ska jag planera innehållet i en perennrabatt och jag kan ju inte selektera vad jag vill ha. Kan man få med allt och ändå få en snygg rabatt? De flesta i gruppen vill ha vita rabatter men jag vill ha färg. Gärna starka härliga färger.

Härliga färger
 
Så här kan det se ut när jag skissar.  Det ser ju inte klokt ut just nu men jösses vad snyggt det kommer att bli. Bilden är tagen med en kass telefon så ursäkta kvaliteten.

Framsidan på huset som ska få en stenbelagd uteplats och en stor perennrabatt (den jag planerar just nu).

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar