måndag 22 april 2013

Tema trädgård light

God morgon.
Vilken underbar helg det har varit. Vi har haft svärföräldrarna på besök och helgen började med att de vill hämta Ester på förskolan och gissa om hon blev glad när de dök upp.
Annars har helgen mest ägnats ute i trädgården. Vi har småpysslat (inga stora projekt) och bara njutit av det härliga vädret.
I lördags var vi på trädgårdsmässa i Örebro, köpte bara några Bellis att sätta i en hink på framsidan. Det fanns en del roligt men eftersom vi inte har en enda rabatt i trädgården och inte prioriterar det just nu så kändes det lite onödigt att shoppa loss.

Däremot mumsade vi glass
På söndagen så var vi ute hela dagen. Jag för sått gurka och lök inomhus och de behövde lite större krukor så det satt jag, Ester och svärmor ute på trädäcket och gjorde. Det är så skönt att vara ute nu när Ester är mer självständig och grejar för sig själv. När jag planterade om fick hon hjälpa mig och det slutade med att hon satt och grävde jord i tomma krukor och gjorde jordkakor. Vad gör man inte när inte morfar har gjort sandlådan som han lovat. När jag har planterat klart och ställt undan grejerna såg jag helt plötsligt att Ester satt och grävde med mer jord och då visade det sig att hon gått in och hämtat en av krukorna med lök i och grävt upp den :) Underbara unge.
I övrigt har vi som sagt smågrejat och haft det skönt i det underbara vädret.

I vänta på en sandlåda får en påse jord duga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar