tisdag 8 januari 2013

2013 = börja andas

God fortsättning på er!
Här har vi äntligen landat i vardagen igen. Vår ledighet har varit väl behövd. Hösten har varit väldigt intensiv i vår familj. Jag vet att det bara är ett i-landsproblem men ändå. Först började det ju med att Jonas ramlade ner från taket i början av september och har varit sjukskriven nästan hela hösten. Han fick operera en skål i höften som hade krossats i fallet och låg på sjukhus i 2 veckor. Detta gjorde ju att hösten blev lite annorlunda.
Jag jobbade 90% men knasig som jag är så vill jag ändå ta på mig massa roliga projekt så det har varit en otroligt stressig höst på jobbet samtidigt som jag har hämtat Ester varje dag på dagis (eftersom Jonas inte körde gå/lyfta/köra bil mm) vilket har gjort att jag aldrig har kunnat jobba över. Skapar en viss stress.
När vi väl blev jullediga så börjar Jonas med att få magsjuka helgen precis innan jul. På julafton börjar jag känna mig konstig och på eftermiddagen är jag som ligger i magsjuka istället. Som tur var så var det en kort historia och jag mådde bättre på juldagen.

Från annandagen fram till nyårsafton har vi varit hos Jonas föräldrar utanför Skara och bara haft det skönt. De visade sig att det fanns en gammal växasäng från slutet av 1800-talet som nu har blivit Esters tur att ha så den har vi förvandlat från mörk brun till vit. Blev jättefin.

Efter ledigheten känner vi oss nu utvilade och ser fram emot den härliga vardagen igen. En vår full med projekt som kom av sig i höstas.

Nedan ser ni en liten sammanfattning av vår jul. Självklart handlar det mycket om Ester men jag och svärmor hann med ett litet besök i en garn- och handarbetsaffär mitt ute i skogen utanför Skara som hade mycket roliga saker. Kommer definitivt åka dit igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar