lördag 8 december 2012

Pepparkakor

Ester är hemma igen sen i tisdags, denna gång på grund av svinkoppor. Jag lär mig så himla mycket om sjukdomar just nu :) Hon har bara två koppor i ansiktet, känner inte av dem och behöver ingen antibiotika, skönt det. Eftersom det är smittsamt så får hon inte vara på dagis så Jonas har varit hemma det mesta denna veckan.
När Jonas hämtade henne i tisdags förmiddag tyckte fröknarna så synd om henne för de skulle baka pepparkakor då och nu skulle Ester missa detta. Jonas tyckte också synd om henne och bestämde att vi måste baka till helgen. Hmm, tänkte jag. Ester vet ju knappt vad pepparkakor är och än mindre att man kan baka dem. Ja, ja det blir väl till att baka då.
Jag har på några andra bloggar sett att de köpt pepparkakor från Arbrå Ångbageri och dessa levereras i så otroligt vackra burkar. Måste ha en sådan. Dessutom kan man skriva ut nya etiketter från deras hemsida så den är verkligen användbar. Har inte hittat burken i mina trakter men hoppas på svar på mailet jag skickat till dem.


Lånad från Arbrå Ångbageri
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar