måndag 10 december 2012

Musikhjälpen

Idag börjar årets bästa radioprogram och det håller på i 6 dagar, 24 timmar om dygnet, totalt 144 timmar. Självklart tänker jag på Musikhjälpen. Vill ni följa det och självklart då även stödja dem genom att önska låtar så kan ni lyssna på det dygnet runt på p3 eller svtplay.se. Det börjar klockan 20:00 ikväll. Årets insamling går till att barn i slummen ska ha rätt till rent vatten. Läser man texten nedan så är det ju en självklarhet att hjälpa till, vilket det är ändå. Man behöver bara bli påmind ibland.

"Varje dag dör 2000 barn på grund av smutsigt vatten, brist på toaletter och dålig kunskap om hygien. Det är mer än ett barn i minuten. Därför går Musikhjälpens insamling 2012 till kampen för att barn i slummen ska få tillgång till rent vatten." (från musikhjälpens hemsida)

Jag brukar önska minst en låt om dagen. Jag gör det via sms och man kan välja på 50, 100 eller 200 kr. Kan jag lägga pengar på julklappar till folk som redan har för mycket saker så kan jag definitivt skänka pengar till de barn som verkligen behöver hjälpen.

Så, ni som läser här, nu uppmanar jag er att minst önska en låt.


Gina, Jason och Kodjo, även programledare förra året och gjorde ett fantastiskt bra jobb.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar