måndag 21 november 2011

Malin ägghjärna

Precis så känner jag mig nu för tiden. Vår lilla dam som nu har blivit 7 månader har lite problem på nätterna. Förmodligen drömmer hon och har svårt att komma in i riktig djupsömn så hon vaknar alltid mellan 30 minuter och 1 timme efter hon somnade och så håller vi på hela nätterna. Vår underbara BVC-sköterska säger att det är en fas hon går igenom och att det kommer att gå över. Synd bara att ingen kan säga när :) Vi har hållt på i 2 veckor nu och jösses vad trött jag är. Det roliga med Ester är att verkar inte bekomma henne alls att hon vaknar hela nätterna. Hon är som vanligt världens gladaste på dagarna och sover inte mer än vanligt på dagarna så det gäller att gilla läget och underhålla henne, zzzzzzz!
När jag har en liten stund över så håller jag på med mina hemliga födelsedags- och julpaket. Jag blev inte helt nöjd med ett projekt så det repade jag upp när jag var klar och har snart gjort om hela. Nu mycket bättre tack vare en storlek mindre på stickorna. Annars tillbringar jag ganska mycket tid i köket och förbereder inför helgens julmarknad på Närebo i Lidköping. Det produceras äpplechutney för fullt och i veckan ska jag även baka kolakakor att sälja.

Så det är väl bäst att jag fortsätter med det.

Har ni tänkt på att årets stickbok tycks vara att sticka julkulor. Blev faktiskt lite sugen på det själv. Kanske något till julmarknaden om ett år :)

/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar