måndag 15 augusti 2011

Härliga höst

Jag tillhör den skaran som älskar hösten (njuter i och för sig av alla årstider) men det är något speciellt nu. Det blir mörkare på kvällen och allt blir bara mysigare här hemma. Nu kan vi tända ljus och njuta av allt. Sommaren är oxå helt underbar men den var lite annorlunda i år då den även ska passa Ester. Sommaren har dock bara bestått av snabba kik här på datorn så därför beslutade  jag att inte skriva här på ett tag. Det blir inte samma sak när Jonas är ledig, då tar man sig inte den tiden att sitta här och skriva inlägg.
Vår sommar har varit helt underbar, vi har varit mycket hemma och njutit av första sommaren i hus. Det har ju självklart inneburit en del arbete här hemma men de har Jonas mest pysslat med och jag har gosat med Ester :) Självklart hann vi med en liten semestertripp på tolv dagar. Vi gjorde det enkelt för oss och spenderade en vecka hos Jonas föräldrar i Ardala och resten hos min familj i Onsala. Därifrån gjorde vi utflykter. Så härligt var det. En dag var vi på Bräutigams i Fjärås och åt deras hemmagjorda glass, vilken god glass.

Nu är jag som sagt tillbaka i vardagen och ska skriva här oftare. Mina projekt just nu är att få till gardiner till alla rum. Det är några rum som inga haft och nu till helgen ska vi ha dop och gäster här och då vill vi ju ha det fint. Ett av rummen är Esters rum så det är ju extra roligt. Bilder kommer när det är klart.

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar