torsdag 25 augusti 2011

Fredagmys

Jippi, i morgon är det fredag. Innan Ester kom och jag arbetade så var fredagar den bästa dagen på vecka (och det är det fortfarande). Inte för att jag skulle vara ledig på helgen utan för att det bara är en underbar kväll.  Jag kommer hem från jobbet hoppar in i duschen och på med härliga soffkläder. I vårt hem blir det tacos i stort sett varje fredag. Ja ja, jag vet att vi har dålig fantasi men vi älskar det verkligen. Eller ja, vi gillar all mexikansk mat (på det västerländska sättet, eftersom vi aldrig varit i Mexico eller fått smakat det på det riktiga sättet).
Förra veckan blev jag påmind om hur svenskt det är med tacos. Varje mataffär, och då menar jag verkligen alla (ICA, Coop, Lidl, Willys osv) hade stor tacoskampanj i sina reklamblad. Det måste väl vara ett tecken på att sommaren är över och att alla svenskar ska återgå till sina så kallade vardagsliv :)
Just det ja, tillsammans med tacosprodukterna så hade annonserna även mycket till kräftskivan. Vilken tur att jag har en bror som är fiskehandlare i Göttlaborg så vi har fått en leverans på goda havskräftor som nu väntar på oss i frysen. Mums! Fast i vårt hem så är det Jonas som är besatt av skaldjur, jag njuter mer av några stycken.

Så vi har mycket gott som väntar oss.

Mums!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar