tisdag 28 juni 2011

Sniglarna - Malin 1-0

Jag lär mig mycket sen vi köpte hus i höstas. Jag har ju tidigare hört om alla dessa mördarsniglar som äter upp odlingarna men inte upplevt det själv. Förrän nu. Jag fick några pallkragar av min pappa där jag odlade lite plocksallad, rädisor och koriander (det sista för vi älskar mexikansk mat). Efter bara några dagar så blev jag så glad för det började komma upp.

Några veckor senare så hade vi ett himlans åskoväder härså jag var inte ut och kollade på odlingarna och när jag väl kom ut dagen därpå så var det totalt rensat. Inte ett spår kvar av salladen och koriandern. Först trodde jag att det var ovädret men då borde jag sett några spår.

På fredag går Jonas på semester och vi ska ha 6 veckor tillsammans, underbart. Då ska jag ta tag i mina odlingar igen, tur att sallad kommer upp fort. Nu ska jag även skydda dem från odjuren, jag ska allt besegra dem. Kanske inte i år men kanske nästa år så har jag det så här fint hos mig.

Bilden är lånad här



Nu ska jag njuta lite av det fina vädret och äta lite jordgubbar från egna plantor. Mums!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar