måndag 27 juni 2011

Jag skäms

Sist jag skrev ett inlägg var jag så peppad att göra klart några av mina projekt. Inte har jag gjort det inte, utan har istället påbörjat ett till. Här nedan ser ni alla projekt jag sysslat med just nu.


Fast först ska jag visa ett litet projekt som faktiskt blev klart. Det tog kort tid att göra och jag gav det till min kusin Karin och hennes Anders när de gifte sig för några veckor sen. Jag hittade mönstret på medlemsidan hos Yll o Tyll 
Kärleksvante

 Men som sagt, lite annat har jag gjort men jag tröttnar som vanligt när det bara är någon liten detalj kvar att göra. Se här:
Här ska jag bara bestämma vilken färg jag ska ha på den virkade kanten runtom
 knapphål, knappar och sy ihop ärmsömmarna som fattas

Ärmsömmarna och knapp & knapphål upptill saknas här
Citronen ska bara blötas och spännas så är den klar
På min rundstickade halsduk ska jag bara fästa trådarna och hitta på något kul i över- och underkant


Som jag skrev i början av inlägget så påbörjade jag även något nytt och det ska bli en mobil till Esters barnvagn och jag hittade idé och mönster hos kungen & majkis och jag har nu gjort 3 kroppar.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar