onsdag 1 juni 2011

Att slutföra projekt

Jag är nog sämst i världen på att slutföra ett projekt. Inte i arbetslivet men i pyssellivet. Det enda gångerna som jag gör klart något är när det är en beställning annars är jag helt kass på det. Saken är den att jag tycker att det är själva skapandet som är roligt, det tappar lite av värde hos mig när det är klart. Det låter nog lite konstigt för jag borde ju vara stolt som tuppen att jag klarat av att göra något och vilja visa upp det för alla. Inte jag inte, det kan vara några knapphål som ska stickas eller bara någon sömn som ska sys ihop och inget händer. Så mitt mål nu är att inte påbörja nya saker förrän jag har gjort klart åtminstonde några. Jag har ju tre underbara tröjor till Ester som bara saknar någon lite detalj, jag har stickat en sjal (citron) som bara ska blötas och spännas ut (det finns nog ett finare namn för det). Så idag ska jag sticka knapphål och sen hoppas jag kunna visa en färdig tröja till er inom kort, helst i morgon.

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar