fredag 19 november 2010

Sy-festivalen

Oj oj, jag glömde ju att skriva att jag för första gången i mitt liv har varit på sy-festivalen. När jag bodde i Gbg-trakten så tänkte vi åka till Borås men det blev aldrig av. Vad kul det var, men så mycket folk (så klart). Det blev lite stuvbitar trikå, som jag ska träna på min overlock med. Det är så pinsamt att säga men jag fick en superfin overlock när jag fyllde år för alldeles för många år sen och pga omständigheter har jag aldrig kommit igång med den. Jag skäms!
Men nu när jag ska lära mig att sy i trikå till den som finns i magen så vet jag att jag kommer att älska det.


Sen var jag i avdelningen med massa pärlor mm och då blev jag bekant med embossing så jag var ju tvungen att köpa en sådan brännare när jag kom hem (såg att den vara billigare på Slöjd-detaljer än på mässan). Så nu är jag ägare av en sådan här:





Ska bli spännande och se vad det kan bli med den. Min plan är att dekorera ljus.

Återkommer med resultat!
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar