måndag 5 mars 2012

Vinterpromenad

För två veckor sedan var jag och Ester inne i stan och gick en promenad i bland annat stadsparken. Då var det vinter men mycket mysigt. På vår promenad hittade vi lite uppiggande saker som den här statyn utanför länsmuseet. Någon tyckte att de behövde piffas till lite. Ursäktar de mörka bilderna, men dels blev det aldrig ljust ute den dagen och dels hade jag bara mobilen med mig.



Vid en av ingångarna till stadsparken stod denna soffa. Ser ju lite trevligare ut än vanliga parksoffor.


När vi kom tillbaka in till stan så såg jag detta skåp i ett skyltfönster. Tyvärr gällde inte de 50% på möbler och just nu när vi är föräldralediga så är det kanske dumt. Men jag vill verkligen ha, snyft!! Den skriker ju högt att den vill vara i min hall.


I övrigt så har äntligen min skaparlust hittat tillbaka på riktigt efter nästan 1,5 års stiltje. Vet inte om det är vårkänslorna eller något annat men glad är jag för det. Jag har gjort ett par pyjamasbyxor till Jonas, har dock ingen bild på dem och sen stickar jag klart en tröja till Ester som jag bloggade om här och dessutom kunde jag inte låta bli att börja på en disktrasa efter att sett den härliga inspiration. Som om inte det vore nog så har jag även klippt till ett par nya kappor till köksfönstrena. Har letat efter tyg som hade färgerna rött, lime och typ petrol och det har inte varit lätt men skam den som ger sig

Dåligt ljus men ni ser ändå vad jag menar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar