tisdag 13 november 2012

Motivationen kommer krypandes

Som jag skrivit om tidigare tappade jag nästan all lust för pyssel, sömnad och annat kul efter att jag fött Ester. Vet faktiskt inte varför egentligen. Ester har från födseln varit lätt att ha överallt. Hon har knappt aldrig varit sjuk och i det stora hela en mycket glad tjej. Det fanns så mycket som jag ville göra men hittade inte motivationen till det. Jag hade ju sett framför mig hur min föräldraledighet skulle förenas med skapande i olika slag och jag kan inte skylla på tidsbrist eller något annat utan det var bara motivation som inte infann sig.

Därför är det så skönt att känna att den är på väg tillbaka efter 1,5 år. Jag är inte redo att slänga mig på alla möjliga grejer men jag börjar i liten skala. Vad det blir för något får vi se. Är lite sugen på att göra lite julpynt. Återkommer!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar