tisdag 27 november 2012

1177

Oj, vilken vecka jag haft. Ester har varit sjuk och det är alltid krångligt första gången. Vi vet inte om det var magsjuka eller någon annat som bråkade med hennes mage. Den lilla stackaren åt knappt inget efter fredag lunch och fram till onsdag förra veckan. Hela måndagen satt vi och gav henne vätskeersättning var 5:e minut. Hon satt som en liten fastsydd koalabjörn på mig hela dagen. Helst ville hon att vi skulle stå vid köksfönstret och bara vara så att hon kunde titta ut. Gissa om jag hade ont i ryggen efter att ha burit omkring henne i 3 dagar.

Suddigt men så kände vi oss hela förra veckan
Jag måste verkligen ge en stor eloge till sjuksköterskorna på 1177. De har varit helt fantastiska. Dels så sa de åt oss på skarpen hur vi ska göra. Vi hade ju ingen aning, varken Jonas eller jag har haft magsjuka de senaste 15 åren och knappt ens feber. Men det bästa av allt var att de ringde upp oss efter några timmar och frågade hur det gick. Det gjorde de under hela måndagen och tisdagen. Det var så skönt att veta att vi hade dem hela tiden.

Självklart kommer allt gå lättare nästa gång hon blir sjuk, vilket är tur för denna veckan som varit har fått mig ur balans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar