tisdag 21 december 2010

Meningslösa julklappar

Jag är verkligen inte otacksam men nu har jag tröttnat på de julklappar min arbetsplats delar ut. Jag funderar på att kontakta ledningen och be dem skänka min del till de som behöver det bättre nästa år.
I år har vi fått en enkel, plastig 2 GB mp3-spelare. Kanske låter fint men jag hade behövt den för 10 år sen när jag köpte min första. Sen dess har jag hunnit byta upp mig till min älskade Ipod och jag har även min mobil som jag kan ha musik med mera i. Jag anser att de som verkligen vill ha en sådan redan har en. På min arbetsplats är vi ca 1500 anställda, fundera på hur många av dessa som verkligen behöver den enklaste varianten av en mp3-spelare, som inte redan har en. Jag har försökt komma på barn som jag kan ge dem till men den är till och med för enkel för dem. Barn är inte dumma, de vet vad de vill ha. Så nu undrar jag vad jag ska göra med min lilla plastgrej. Jag får väl skänka den till någon insamling eller nåt liknande och hoppas att någon därute är mer tacksam än jag verkar vara.

Jag ger ett stort beröm till de arbetsplatser som i år har valt att skänka sina julklappspengar till musikhjälpen och andra insamlingar. Vi i den rika delen av världen får så mycket saker ändå så vi behöver inte en biobiljett eller annat. Vill vi gå på bio så kommer vi att göra det ändå.

Nu har jag gnällt färdigt så det räcker :)

Jag hoppas att ni alla får en riktigt skön jul och kör försiktigt på vägarna så att ni får fira jul med dem ni vill.

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar