tisdag 15 maj 2012

Bästa söndagen

Helgen började dåligt då Ester i fredags fick vaccination och låg febrig på mig hela fredag eftermiddag. Det var i och för sig mysigt att få gosa så mycket för det händer inte så ofta längre. Hon har liksom inte tid :)

I lördags skulle vi åkt på kosläpp i Askersund men på grund av febern, som försvann vid 23 i fredags kväll och dåligt väder hoppade vi över det. Ester fattar inte så mycket av det ändå utan det  var mer för kompisars barn vi skulle åka.

Sen kom söndagen med härligt soligt väder. Inte supervarmt men soligt. Jag började dagen med att klippa gräset. Gillar verkligen det. Det tar ungefär en timme och under den tiden hinner jag fundera mycket. Älskar att fundera och planera. En del funderingar är bara drömmar och en del blir verklighet.
Det roliga med att klippa gräset nu är att jag får klippa runt alla fina blommor som växter lite här och där i gräsmattan.
Det är inte lika enkelt längre att bara göra det man vill då lilla madame hemma kräver lite uppmärksamhet. Som tur är älskar hon att vara med ute så igår så turades Jonas och jag om att göra lite sysslor. Annars blir det lätt att den ene av oss gör en massa grejer och den andra leker med Ester. Då blir vi lite avundsjuka på varandra så igår fick vi till det himla bra.

Här kommer lite härliga bilder från vår trädgård.

Förmodligen giftig fläder

Är detta styvmorsviol?

Gullviva

Cox Orange

Citrongul tulpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar